fredag 22 april 2011

minipiller

Jag tappade ner mitt minipiller i vasken idag. (Jag tog ett från nästa karta istället. OBS inte helt random, jag tänkte ut vilket som skulle bli det sista på den kartan, mycket smart. Tror jag.)

Detta fick mig iaf att inse att de är slut snart, pillren. Det är något av det värsta i världen, ty jag hatar starkt att hålla på med barnmorskemottagningen. Först måste man ta reda på deras telefonnummer och telefontider, som är typ en halvtimme om dagen mån-tors i ottan. Sen måste man ringa numret och fråga när man kan gå dit och sitta och glo på gravida kvinnor, nyförlösta kvinnor eller tidningar för gravida/nyförlösta kvinnor. Sen får man komma in till någon barnmorska som alltid har en ful AT-läkare med sig och prata om tråkiga saker som huruvida man röker, har blodproppar eller någon familjemedlem som haft en blodpropp. Det gör/har jag ju aldrig så känns meningslöst att göra om år efter år. 

Så nu när ångesten grep mig började jag med att googla "köpa cerazette på nätet." Taking the easy way out, liksom. Fick fram denna sida: euroclinix. Kändes lite suspekt. 

Gick till lg.se istället. Hittade barnmorskemottagningen utan att vilja dunka huvudet i väggen alltför mycket. Tittade på kontaktuppgifterna. Var ledsen. 

Men! Då! Såg jag detta på kanten: https://kontakt.vardguiden.se/. Visar sig att man där kan man logga in med sin e-legitimation och fylla i ett formulär och få preventivmedelsreceptet förnyat!!! 

Jag gjorde detta omedelbart och är nu så lycklig. 

1 kommentar:

  1. Hej Helen, läste ditt inlägg och dina tankar runt euroclinix som suspekta. Du får gärna utveckla dig! Jag arbetar som ansvarig för euroclinix.se och bemöter och besvarar gärna de frågor du kan tänkas ha, som gör oss suspekta så att säga.

    Du når oss på info@euroclinix.se

    Tack på förhand,
    Marcus

    SvaraRadera

Bloggintresserade