tisdag 19 april 2011

Smycken

Försäljningspartyn är en intressant företeelse, tycker jag. Jag har alltid tänkt på dem som events där kvinnor i permanentat hår och fulsittande jeans lyssnar på en storvuxen dam som talar om plastburkar. (Minnesbild från barndomen?)

Hur som helst har dessa partyn inte haft plats i min verklighet. De är en sådan mammig grej. Både i den bemärkelsen att min mammageneration gick på dessa tupperwarepartyn i tid och otid, samt från de jag sett av dem som är populära nu; klädpartyna där mammor köper kläder med mycket mönster bestående av ting åt sig själva och sina barn.

Men i fredags var jag på ett smyckesparty. Dock var detta inte riktigt som vanliga försäljningspartyn eftersom hon som sålde också tillverkar smyckena själv, och inte är del av någon pyramidförsäljnings...grej.

Smyckesskaparen hade väldigt många, och väldigt fina grejer. Sjukt produktiv.

Jag köpte ett armband, men hur jag lyckades välja bland alla vet jag inte riktigt:


Och fyra olika hängen. Det här är min favorit, jag älskar den lilla gubben:


Länk till smyckesskaparen: Fröken Jonna design

När vi var där kom jag och Malin på att vår nästa pysselgrej ska bli att göra smycken själva, men jag vet inte. Har surfat runt lite på affärer som säljer delar, och det verkar jobbigt! Massa delar och verktyg och sånt som man måste ha. Tror det blir för mycket för oss, enkelt ska vi ha det.

3 kommentarer:

  1. Jag har också kollat, och NEJ, vi ska inte göra smycken!

    SvaraRadera
  2. Nej det ska ni inte, ni skall bära Fröken Jonna design

    SvaraRadera

Bloggintresserade