tisdag 24 maj 2011

Tips

Nu ska jag tipsa om lite grejer som underlättar för mig i min vardag.

1. Absolut torr.


Pinsamt nog har jag på sista tiden (hormonellt som kommer med åldern?) fått svett under armarna som har en mindre trevlig odör. Kom på att jag skulle prova Absolut Torr, och för mig fungerar det verkligen. Det gör inte ont heller, någon gång har det svidit lite grann, men absolut inte farligt alls. Dock räcker det inte för mig att applicera en gång i veckan som det står på förpackningen, snarare kanske tre gånger per vecka. Rekommenderas hur som helst om man inte vill svettas mycket eller lukta illa.

2. Fiberwig mascara

Som jag älskar denna mascara. Den kostar lite mer än de vanliga mascarorna, 220 kr, men den är värd det. Den ger fina långa fransar som SITTER KVAR hela dagen. Man får inte ens en antydan till panda eyes, alltså svart under ögonen, vilket jag hatar.

3. Diskhandskar.


Ni minns kanske när jag skulle flytta till eget hur ledsen jag var över att mista diskmaskinen, min bästa vän? Nu har jag hittat en ersättare som inte är lika älskad, men iallafall kommer någotsånär i närheten. Det är väldigt skönt tycker jag att slippa ta i en massa äcklig disk, med rester och annat snusk på. Dessutom blir inte händerna torra av diskmedlet, och man kan ha dem på sig även när man håller på med den av många hatade disktrasan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade