söndag 22 maj 2011

öronet

Inte så konstigt att örat gör ont; jag har öroninflammation! Fick en tid på familjeläkarjouren idag, och sköterskan behövde bara kolla jättesnabbt med någon grej i örat för att se det. Jag fick Kåvepenin och rådet att ta Alvedon och Ipren i kombination, det är tydligen universalmedlet mot allt nuförtiden.

Bland barn är öroninflammation den näst vanligaste sjukdomen efter förkylning. Hos vuxna är det inte så vanligt, men det händer, och då är det också smärtsammare än vad barnvarianten är. Just nu är det rätt ok, men satan vad ont jag har haft. Helt outhärdligt.

När jag har ont grinar jag mest, och när det lättar oroar jag mig bara för att det ska börja göra ont igen. Jag måste säga att jag inte rekommenderar detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade