fredag 13 maj 2011

ansökan

Idag skickade R in sin ansökan till Västerbergs folkhögskola. Han hoppas på att komma in på allmänna linjen och få gymnasiekompetens. Han var inte så förtjust i att plugga under gymnasietiden, så det fattas lite där. När jag granskade hans betyg, som fick hämtas på Vasa eftersom han slängde originalet en gång för att det "kändes häftigt", och frågade varför han hade IG i filmkunskap blev svaret: "Amen det var ju på Borgis, ofta jag orkade gå ända dit!" Precis samma orsak som Malin uppgav till sitt IG i bild, för övrigt. Hehe. (För dem som inte vet är Borgis en annan gymnasieskola i Gävle som ligger 800 meter från Vasaskolan...)

Hur som helst har R oroat sig ett tag för att man måste ha ett personligt brev med i ansökan, han har påstått sig inte kunna skriva sånt, varpå jag sagt att jag så klart kan hjälpa till med den biten. För några dagar sedan tyckte han att jag kunde skriva ett "förslag" på brev, så att han skulle slippa helt. Gick naturligtvis inte med på det. 

Idag var det då dags. Jag öppnade ett dokument och satte honom framför det. Han skrev "Hej!" Sedan påstod han att han inte kunde skriva när jag "strök omkring" i lägenheten, så jag gick och badade. Ropade då och då och frågade hur det gick. Fick inga positiva svar. Så frågade jag om han kunde sätta igång Dancing on My Own, för jag kom på att jag glömt hur den börjar och behövde höra det. Svaret: "NEJ. Jag är väldigt sur." 

Så jag badade klart och kom och inspekterade det han skrivit, vilket faktiskt var ganska mycket och inte alls dåligt på något sätt, bara inte riktigt ett ansökningsbrev. Tillsammans fick vi ordning på det och sedan levde vi lyckliga i alla våra dagar.  (Heh orkar inte berätta om hela jävla dagen på det där detaljerade sättet.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade